středa 8. května 2013

Vancouver Island - 2. den



Druhý den v Tofinu se nese v rytmu velryb a surfingu. Ráno jsme vyrazili do městečka, kde sídlí několik zážitkových společností, které nabízejí pozorování velryb, medvědů, výlety do horkých pramenů atd. My jsme se rozhodli pro velryby. Ještě než jsme zaplatili, tak nám ukázali mapu, kam všude jezdí a kolik je toho k vidění. Od konce března migrují přes Kanadu tisíce velryb z Mexika k Aljašce. Také se jedná o období, kdy je k vidění spousty druhů ptáků. My jsme viděli orla, ale jinak ptáci nic moc. Ale zpět k velrybám. V deset ráno jsme vypluli lodí – Zodiakem, který si to svištěl pěkně rychle. Já a Matěj jsme seděli úplně vpředu, takže nám to trochu rozhoupalo žaludek.  Jeli jsme podél pobřeží národního parku Pacific Rim. Výhledy na hory a pláže byly nádherné, jen ta mrcha velryba  se ne a ne ukázat. Když už uběhla hodina jízdy a zastavili jsme u rybáře, abychom se zeptali, jestli někde nějaké neviděl, začala jsem být trochu nervózní. Všichni jsme tedy měli oči na stopkách a koukali se, jestli někde neprská voda. To je hlavní znamení velryb. Ale dočkali jsme se a to hned i s bonusem. Když jsme přijeli blíž, zjistili jsme, že je tam hned 6 kosatek a to s hostinou. Zrovna totiž lovily tuleně. No krev byla všude, ale aspoň se bylo na co dívat :). Já s foťákem jsem nestíhala mačkat, vždycky se ty potvory vynořily někde, kde jsem to nečekala. Asi po půl hodině, když už jsme popojížděli směrem zpátky, vynořily se hned vedle lodi. Dvě velryby a jedno mládě. Já jsem byla nejdřív vystrašená, aby nám tu mini loďku nepřevrátily. Druhým problémem bylo, že jsem neočekávala, že budou tak blízko a měla jsem špatný objektiv, do kterého se mi nevešly. Nakonec jsme ještě zahlédli v dálce grey whale – šedivou velrybu, která je mnohem větší. Nevýhodou ale je, že se vždycky ponoří asi tak na 4 minuty a během té doby nevíte, kam až odplula.

Po příjezdu jsme měli jen 30 minut na rychlý obídek a hnedka jsme vyrazili směr Cox Beach na lekci surfování. Navlékli nás do zimního neoprenu, bot a rukavic. Ve skupině jsme byli jen s jedním neohrabaným Kanaďanem. Nejdřív nás instruktor seznámil s profilem pláže a vysvětlil nám, jak se tvoří vlny. Pak jsme přešli k nácviku na suchu a nakonec se vrhli do vln. Já jsem byla úplně jasně nejlepší, teda alespoň na suchu.  Nejvíc jsem se bála, že v tom moři umrznu, protože voda byla ledová jak led. Ale nakonec jsem byla tou námahou spocená až za ušima. Ukázalo se, že ve vodě už to není tak jednoduché, jak na písku. Když už jsem tak nějak chytla vlnu, nemohla jsem se vyškrábat nahoru. Takže byl nakonec Matěj lepší a instruktor ho vzal do větších vln. Tak trochu jsem trnula, aby se mi tam neutopil.  Po dvou hodinách jsme byli úplně vyšťavení. Já už nemohla ani to prkno donést k autu, ale bylo to super.
Vyčerpaní jsme se ještě večer naložili do vířivky a celý den zakončili grilovačkou. Mamka se moc na surfing necítila, takže zatím jela vybírat ryby. Večer jsme tak měli grilovanou tresku, lososa, halibut se zeleninkou a vínkem, pro Matěje kotletku s pivem.  













Žádné komentáře:

Okomentovat