středa 17. října 2012

Sushi



Poslušně hlásím, že jsem přežila ochutnávku japonských pochoutek. Se spolužačkou Mizuky jsem se dneska vydala na ochutnávku tradičních i netradičních japonských pokrmů. Celé dva týdny jsem sbírala odvahu, protože poslední zkušenost se sushi nebyla nejlepší. Když jsem řekla spolužákům, že jsem zkusila sushi jen jednou a nechutnalo mi to, nemohli uvěřit, že někdo nemůže mít rád sushi. Všichni se shodli na tom, že to někdo špatně připravil (Vašek J), a že to musím zkusit ještě jednou. Takže dneska jsem konečně vyrazila a vyzkoušela různé druhy sushi, konkrétně dva druhy :D. První byla rýže se syrovou rybou. Nebylo to tak špatné, když se to pořádně namočilo do sojové omáčky, tak se to dalo i sníst, ale k oblíbencům to patřit nebude. Druhé sushi bylo klasicky s řasou a avokádem. Nebudu vás napínat, vůbec mi to nechutnalo. Avokádo fajn, rýže taky, ale ta řasa mi moc nevoněla, takže jsem se jen utvrdila v tom, že sushi s řasou rozhodně ne. Chudák Mizuki musela sníst všechno sushi sama. Dále jsme ochutnala TEMPURA (obalená kreveta nebo zelenina), což bylo výborný. YAKISOBA (osmažené nudle) byly taky dobré, ale příště radši vyzkouším nesmažené. A také nesměla chybět tradiční polévka MISO (rybí polévka). Vítěz večera bylo KARAAGE, což je kuřecí maso v těstíčku, takže nic speciálního, ale na to bych určitě ještě někdy zašla. 
Taky se musim pochlubit, jak jsem bojovala s hůlkama. Když mě viděla servírka, raději mi donesla vidličku :D. Při pokusu přenést nudle nebo krevety z talíře do pusy, sem tam něco spadlo na stůl nebo vyběhlo z talíře (svině klouzavý).
Příští měsíc vyrazíme do české restaurace, aby Mizuki konečně viděla, jak vypadá knedlík, protože není nic horšího, než vysvětlovat, co je to knedlík. :)

 Taky sem ještě musím napsat, proč všechny japonky strkají prsty před obličej, když se fotí (nebo aspoň u nás ve škole to dělá každá). Prý se bojí, že budou mít na fotce tlustý obličej, takže se snaží nějakým způsobem zakrýt část tváře. No, moje tři brady by to asi nezakrylo :)


Žádné komentáře:

Okomentovat